لوگو مسکن سبز

سامانه صدور کد رهگیری املاک - گروه مسکن سبز

تهران پارس/تهرانپارس/TEHRANPARS

جدیدترین خبرهای تهران پارس را دنبال کنید،سعی ما بر این است حداقل هفته ای دو روز را به انتشار اخبار مرتبط با تهران پارس اختصاص دهیم.اگر تمایل داشته باشید اطلاعات کاملی نسبت به تهران پارس داشته باشید،از تاریخچه تهرانپارس گرفته تا مکان های دیدنی،کافه ها و رستوران های تهرانپارس،فیلم های موجود تهرانپارس،پاساژگردی در تهرانپارس،ساختمان های معروف و مهم تهران پارس،بومیان تهرانپارس،جمعیت تهرانپارس،وسعت تهرانپارس و همه خبرهای مرتبط با تهرانپارس،پیشنهاد می کنیم در صفحه اصلی سایت و در قسمت اخبار به بخش های قدیمی تر رجوع کنید،اخبار سه سال اخیر در آرشیو سایت موجود است.شاد و پیروز باشید،روز و روزگار خوش.

تهرانپارس

 

ازخوانی یادداشت«حمیدرضا صدر»؛

فریدون فروغی دِق کرد، دِق!

فریدون فروغی دِق کرد، دِق!

فریدون فروغی خواننده، نوازنده و آهنگسازی که در 13 مهر 1380 در 51 سالگی در منزلش در محله تهرانپارس درگذشت.

پارسینه: حمیدرضا صدر، سالها پیش در یادداشتی نوشته بود؛ «دق کردن فریدون فروغی را به جمیع اهالی موسیقی ایران که سینما، رادیو، تلویزیون و مغازه‌ها را تصرف کرده‌اند، تبریک می‌گویم. او همان‌طوری جان داد که علی خوشدستِ «تنگنا» مُرد….».

امروز هفتادمین سالروز تولد خواننده قطعاتی چون «تنگنا»، «قوزک پا»، «غم تنهایی»، «همیشه غایب»، «کوچه شهر دلم» و… بود؛ فریدون فروغی خواننده، نوازنده و آهنگسازی که در 13 مهر 1380 در 51 سالگی در منزلش در محله تهرانپارس درگذشت.

 

آغاز بهسازی تقاطعات منطقه ۴ پایتخت

شهردار منطقه ۴ تهران از آغاز بهسازی تقاطعات این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ علی اصغر کمالی‌زاده گفت: در اجرای پروژه های شاخص طرح ویژه کوک چهارم، بهسازی تقاطعات سطح منطقه در دستور کار قرار گرفت. این عملیات شامل روکش آسفالت، خط کشی، تعویض تابلو ها، تعمیر چراغ های راهنمایی، مناسب سازی تقاطع جهت معلولین، همسطح سازی دریچه ها و اصلاح و رنگ آمیزی جداول است.

کمالی زاده افزود: تعویض مخازن زباله، بهسازی و نظافت فضای سبز، لایروبی انهار، زیباسازی و مبارزه با جانوران موذی و… ازدیگر اقدامات این طرح است.

وی ادامه داد: این عملیات از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه با بازدید مشاور شهردار  و مدیران منطقه و نواحی و تعیین فعالیت های لازم در ۱۲ تقاطع سطح منطقه آغاز شد.

کمالی زاده اضافه کرد: این طرح شامل ۱۵۰ تقاطع پرتردد منطقه است و می بایست ۱۲ تقاطع به طور ماهانه کاملا بهسازی شود و پس از بهسازی هر تقاطع نگهداشت آن توسط اکیپ های نظارت مضاعف منطقه بطور مستمر کنترل خواهد شد.

 

 

مفقود شدن نیروی خدمات شهری منطقه ۱۵ در کانال سرخه حصار

عکس تزیینی است

تهران بزرگ – ایرنا – شهرداری منطقه ۱۵ تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد که عملیات جستجو برای یافتن یکی از کارگران خدمات شهری که در کانال سرخه حصار افتاده و مفقود شده است، ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، شهرداری منطقه ۱۵ شامگاه شنبه اعلام کرد: عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری در پی بارندگی شدید و گرفتگی شبکه دسترسی به کانال اصلی سرخه حصار به محل اعزام شدند ولی یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه بدلیل حجم تند و فشار آب زیاد به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال افتاد.

در پی این حادثه، بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به جستجو از محل حادثه تا محدوده چرمشهر کردند.

عوامل امداد و نجات با همکاری نیروهای شهرداری منطقه همچنان در حال جستجوی برای یافتن این کارگر خدمت‌ رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرداری منطقه ۱۵ تهران در این اطلاعیه اضافه کرد: همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه، موضوع حفظ جان کارکنان و علت حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

بزرگداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم در منطقه ۴

رئیس اداره آموزش‌‎های شهروندی منطقه ۴ گفت: از معلمان مدارس استثنایی و معلمان برگزیده مدارس سطح منطقه طی مراسمی در هفته معلم تجلیل شد.

بهگزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، زهرا اکبری رئیس اداره آموزشهای شهروندی با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت ا… مطهری و روز معلم به برنامه هایی که در همین زمینه برگزار شد اشاره کرد و گفت: اداره آموزشهای شهروندی با هدف گرامیداشت روز معلم و تجلیل از مقام شامخ معلمان به عنوان پرچمداران دانش، بینش و پرورش نسلی تمدن ساز در ایران اسلامی اقدام به برنامه ریزی و اجرای برنامه های گرامیداشت روز معلم در محلات منطقه کرده است.

اکبری در اعلام این برنامه ها بیان کرد: برنامه های گرامیداشت مقام معلم شامل بازدید از مدارس استثنایی، تقدیر و تجلیل از معلمان این مدارس، مراسم جشن و تقدیر از معلمان برگزیده مدارس با مشارکت آموزش و پرورش منطقه و تجلیل از معلمین برگزیده به همت ادارات اجتماعی نواحی ۹ گانه می شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر مراسم تجلیل از معلمان برگزیده و مربیان آموزشی سرای محلات به همت ادارات اجتماعی نواحی ۹ گانه و با مشارکت سرای محلات برگزار شد.

بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع) در نیمه دوم سال

شهردار منطقه ۸ گفت: در نیمه دوم سال جاری با بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی(ع)، به سرانه ورزشی منطقه ۶۵۰۰ مترمربع افزوده خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ “فاطمه تنهایی” شهردار منطقه در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان، نخبگان و قهرمانان ورزشی منطقه با اشاره به پایان یافتن فاز اول پروژه مجموعه ورزشی در عرصه‌ بزرگراه امام علی(ع) اظهار کرد: این مجموعه که با نام پروژه خیالستان زندگی شناخته می‌شود، در این دوره مدیریت شهری بنا به ضرورت نیاز این محدوده به سرانه‌های ورزشی، به مجموعه‌های ورزشی دارای سه زمین بزرگ فوتبال، والیبال و بسکتبال و زمینی برای ورزش‌های همگانی و برگزاری رویدادها و مسابقات محله‌ای و منطقه‌ای اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: بهره‌برداری از این پروژه در نیمه دوم سال جاری خواهد بود و در این راستا ۶هزار و ۵۰۰ مترمربع به سرانه ورزشی این منطقه اضافه خواهد شد.

تنهایی شهردار منطقه همچنین منطقه ۸ را با جمعیتی در حدود ۵۰۰ هزار نفر، جزو فقیرترین مناطق از لحاظ سرانه ورزشی دانست و اضافه کرد: مجموعه‌های ورزشی موجود در سطح منطقه جوابگوی ظرفیت ساکنان آن نبوده و همواره تلاش مدیریت شهری منطقه برای افزایش این فضاها در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه در پایان سخنان خود با اشاره به بازسازی مجموعه ورزشی فدک در ناحیه ۲، واگذاری بخشی از مجموعه‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش به مناطق را در جهت ارائه خدمات ورزشی به شهروندان محدوده خواستار شد.

در این نشست که با حضور زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران همراه بود، شمس احسان حضور نخبگان و قهرمانان ورزشی سطح منطقه در این نشست را به عنوان افراد تصمیم‌ساز برای ورزش منطقه و شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط ضعف و قوت ورزش منطقه دانست.

افزایش اختیارات مناطق در دسترسی به اماکن ورزشی

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران همچنین از تصویب طرح ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهر تهران در شورای اسلامی شهر خبر داد و افزود: براساس این طرح در راستای تسهیل دسترسی شهروندان به اماکن ورزشی و ارائه خدمات مطلوب‌تر مناطق ۲۲گانه در این حوزه، مجموعه‌های ورزشی زیر ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع در اختیار مناطق ۲۲گانه و مجموعه‌های ورزشی فرامنطقه‌ای و با مساحت بالای این میزان در اختیار سازمان ورزش قرار خواهد گرفت که این طرح اختیار مناطق را در دسترسی به فضاهای ورزشی در سطح منطقه و ارائه خدمات به شهروندان تسهیل خواهد کرد.

شمس احسان در ادامه نیز بر ارائه خدمات در مجموعه‌های ورزشی سطح مناطق برای نخبگان و قهرمانان ورزشی و ظرفیت‌شناسی منطقه توسط آنان نیز تاکید کرد.

در ادامه این نشست حسین اجاقی مدیرعامل سازمان ورزش نیز بر استمرار حضور ورزشکاران و قهرمانان شرکت‌کننده در رویداد قهرمان شهر در مجموعه‌های ورزشی سطح منطقه و حفظ آمادگی و کار تیمی آنان تاکید کرد و عملکرد منطقه را در این حوزه مطلوب دانست.

براساس این گزارش نشست هم‌اندیشی با پیشکسوتان، نخبگان و قهرمانان ورزشی منطقه ۸ با حضور شهردار منطقه، عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با ارائه نظرات و پیشنهادات حاضرین در جلسه به عنوان شورای ورزش منطقه و مصوبات اجرایی توسط سازمان ورزش و شهرداری منطقه همراه بود.

300میلیون‌تومان برای رهن این خانه‌ها کافی است/ جدول قیمت‌ها

در گزارش زیر به بررسی قیمت اجاره خانه‌ها با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومان می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر شما هم ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه دارید و می‌خواهید بدانید با این مبلغ در کدام مناطق تهران می‌توان خانه اجاره کرد، این گزارش را از دست ندهید.

اقتصادآنلاین در خبری نوشت:با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی می‌توانید یک واحد ۸۰ متری ۵ ساله را در محله نعمت‌آباد رهن کامل کنید. همچنین می‌توانید یک واحد ۸۰ متری نوساز را در محله جیحون با کرایه ماهیانه ۱۷ میلیون تومان اجاره کنید.

واحد دیگری در خانی‌آباد با متراژ ۴۵ متر و سن ۱۰ سال با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی و کرایه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قابل اجاره است.

آپارتمان ۷۲ متری در شهرک غرب در حالی ۱۸ سال از ساخت آن می‌گذرد با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومان و کرایه ۱۷ میلیون تومان، اجاره داده می‌شود.

در محله افسریه تهران نیز با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید یک واحد آپارتمان ۱۸ ساله را با متراژ ۷۲ متر اجاره کنید.

یک آپارتمان ۱۰۰ متری ۱۴ ساله در دروازه شمیران با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهیانه ۱۸ میلیون تومان کرایه، اجاره داده می‌شود.

برای اجاره یک آپارتمان ۷۵ متری ۱۸ ساله با دو اتاق خواب در مرزداران به ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه نیاز دارید. کرایه این واحد ماهیانه ۹ میلیون تومان است.

برای اطلاع از قیمت اجاره واحدهای دیگر در محله‌های مختلف تهران جدول زیر بخوانید؛

قیمت اجاره خانه با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومان در تهران (اردیبهشت ۱۴۰۳)

محلهمتراژمشخصاتمبلغ ودیعه (تومان)مبلغ اجاره (تومان)حمزه‌آباد۷۰ مترسال ساخت ۱۳۹۴ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۶٬۵۰۰٬۰۰۰نبی اکرم (ص)۵۵ مترسال ساخت ۱۳۹۶ – ۱ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۶٬۰۰۰٬۰۰۰شهرک ولیعصر۶۵ مترسال ساخت ۱۳۸۵ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۵٬۰۰۰٬۰۰۰دولت‌آباد۵۰ مترسال ساخت ۱۳۸۵ – ۱ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰_جیحون۸۰ مترسال ساخت ۱۳۷۸ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۹٬۰۰۰٬۰۰۰میرداماد۱۰۰ مترسال ساخت ۱۴۰۲ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰مشیریه۴۳ مترسال ساخت ۱۳۸۱ – ۱ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۲٬۰۰۰٬۰۰۰پیروزی۷۵ مترسال ساخت ۱۳۹۰ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۸٬۵۰۰٬۰۰۰عارف۵۵ مترسال ساخت ۱۳۸۰ – ۱ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰_تهرانپارس شرقی۹۵ مترسال ساخت ۱۳۹۰ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۶٬۰۰۰٬۰۰۰مجیدیه۷۶ مترسال ساخت ۱۳۷۳ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۹٬۰۰۰٬۰۰۰میدان حر۶۸ مترسال ساخت ۱۳۹۷ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۳٬۰۰۰٬۰۰۰خزانه۶۷ مترسال ساخت ۱۳۸۶ – ۱ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۶٬۰۰۰٬۰۰۰فیروزآبادی۵۰ مترسال ساخت ۱۳۷۹ – بدون اتاق۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۴٬۰۰۰٬۰۰۰ستارخان۸۵ مترسال ساخت ۱۳۹۵ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۲۴٬۰۰۰٬۰۰۰پونک۷۰ مترسال ساخت ۱۳۹۲ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۶٬۰۰۰٬۰۰۰طرشت۷۰ مترسال ساخت ۱۳۹۲ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۳٬۰۰۰٬۰۰۰جنت‌آباد جنوبی۷۰ مترسال ساخت ۱۳۸۸ – ۱ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۴٬۰۰۰٬۰۰۰قلمستان۳۸ مترسال ساخت ۱۳۸۷ – ۱ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰توافقیفدک۸۳ مترسال ساخت قبل از ۱۳۷۰ – ۱ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۳٬۰۰۰٬۰۰۰بهار شیراز۱۰۰ مترسال ساخت ۱۳۸۲ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰دریاچه شهدای خلیج فارس۱۲۵ مترسال ساخت ۱۳۹۱ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۹٬۰۰۰٬۰۰۰شهران جنوبی۹۰ مترسال ساخت ۱۳۹۶ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۸٬۰۰۰٬۰۰۰ارامنه۷۰ مترسال ساخت ۱۴۰۰ – ۲ خوابه۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۲٬۵۰۰٬۰۰۰

 

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و… متفاوت خواهد بود. بنابراین، اقتصادآنلاین دخل‌وتصرفی در قیمت‌ها ندارد.

 

تور بازدید خط ۱۰ مترو تهران

تور بازدید اصحاب رسانه از عملیات حفاری خط ۱۰ مترو تهران صبح امروز برگزار شد. خط ۱۰ مترو ۳۴ ایستگاه و ‌۴۷ کیلومتر تونل دارد و از غربی‌ترین نقطه تهران شروع و در انتها در فلکه سوم تهرانپارس تقاطع خط ۴ تمام می‌شود.

عکاس: پانته‌آ نیکزاد

 

تهران پرس گزارش می‌دهد؛

«سرخه حصار» یکی از آن مکان‌هایی است که قاجاری‌ها به‌عنوان قرق و شکارگاه انتخاب کرده بودند و در گذشته‌ها، شکارگاهی مهم در ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «تهران پرس»؛ امروزه هرچیزی که به چشم می‌خورد نشان می‌دهد افرادی که در دوران قاجاریان می‌زیسته‌اند سلیقه بسیار خوبی در گردش و تفریح داشته‌اند.

سرخه حصار یکی از آن مکان‌هایی است که قاجاری‌ها به‌عنوان قرق و شکارگاه انتخاب کرده بودند. در واقع، سرخه حصار که امروز در میان پارک‌های ملی ایران قرار دارد و سازمان حفاظت از محیط زیست آن را کنترل و محافظت می‌کند در گذشته‌ها، شکارگاهی مهم در ایران بوده است.

این پارک ملی در شرق تهران قرار گرفته و ویژگی‌هایی دارد که از نظر طبیعی ارزشمند و خاص است. مثلاً گونه‌های متنوعی از گیاهان در آن دیده می‌شوند و آب‌وهوایش در ساعات مختلف شبانه‌روز باهم متفاوت است.

گفتنی است سرخه حصار در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان پارک ملی به ثبت رسید و مسئولیت نظارت و کنترل جنگل‌ها و مراتع آن به سازمان محیط زیست سپرده شد. از جاده خجیر یا جاده قصر فیروزه می‌توان راهی این پارک شد و از پوشش گیاهی متنوعش دیدن کرد.

سرخه حصار پوشش گیاهی نواحی گرمسیری دارد یعنی در بازدید از آن می‌توانید شاهد گیاهان و درختانی مانند گز، خارشتر، اسپند یا همان اسفند خودمان و البته گون و تاغ باشید. درختانی مثل سرو کوهی، زالزالک و گوجه وحشی هم در این پارک زیاد به چشم می‌خورد.

پارک جنگلی سرخه حصار

وقتی در دل طبیعت بزنید می‌توانید  گیاهان معطری مانند آویشن، کاکوتی، پونه کوهی، بومادران، قدومه و… ببینید.

سرخه حصار از آن مکان‌های خاصی است که حیوانات و گیاهان مختلفی را در خود جای داده است. به‌خاطر همین حیات وحش و ویژگی‌های پراهمیتِ طبیعی است که از آن حفاظت می‌شود و در دسته نقاط مهم گردشگری و طبیعی تهران قرار می‌گیرد.

جالب است که بدانید در این پارک، انواع مختلفی از حیوانات زندگی می‌کنند. بز، قوچ، میش، گربه وحشی، آهو، گراز، کفتار، گورکن و حیوانات دیگری نظیر خرگوش، سنجاب، شغال، روباه قرمز و… هم در سرخه حصار وجود دارند. پرندگان متنوعی هم در این پارک ملی وجود دارند. تنوع حیواناتی که در این پارک ملی مشغول به زندگی‌اند، بسیار زیاد است.

پارک جنگلی سرخه حصار

امکانات مختلفی در پارک سرخه حصار وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا گشت‌وگذاری شیرین در آن داشته باشید. آلاچیق‌ها، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، آبدارخانه و آب‌خوری و از این دست امکانات در سرخه حصار وجود دارد. البته فقط همین‌ها نیست. در این پارک، پیست دوچرخه‌سواری هم وجود دارد. در سمت شرق پارک، پیستی با ۸ کیلومتر طول ساخته شده و برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری، فرصتی ایدئال برای ورزش و بازی فراهم می‌کند.

در این پارک در تابستان‌ها، جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های تفریحی گوناگونی برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها می‌تواند حال و هوای بسیار خوبی را برایتان رقم بزند.

در تهران جا‌های دیدنی زیادی وجود دارد سرخه حصار هم یکی از این دیدنی‌هاست که می‌توانید در فصول مختلف برای تفریح، پیاده‌روی و ورزش به آن سر بزنید.

 

جدول | با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید

یک آپارتمان ۴۰ متری یک خوابه در محله امامت تهران در حالی که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
جدول | با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید

یک آپارتمان ۴۰ متری یک خوابه در محله امامت تهران در حالی که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اگر قصد خرید خانه در مناطق شرق تهران را دارید این گزارش را از دست ندهید.

یک آپارتمان ۴۰ متری یک خوابه در محله امامت تهران در حالی که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آپارتمان دیگری در پیروزی تهران با متراژ ۵۲ متر و یک اتاق خواب، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد. این واحد ساخت سال ۱۴۰۰ است.

برای خرید یک خانه ۸۱ متری در محله اوقاف با دو اتاق خواب و سن بنای ۸ سال به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارید.

با بودجه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در محدوده دانشگاه علم و صنعت شوید. این واحد دو اتاق خواب و ۱۲ سال سن دارد.

یک واحد ۷۶ متری دو خوابه در نظام‌آباد در حالی که چهار سال از ساخت آن می‌گذرد، پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

واحد آپارتمانی ۱۸ ساله در تهرانپارس غربی با متراژ ۱۰۳ متر و دو اتاق خواب در روز‌های گذشته معادل ۱۰ میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمانی در نارمک جنوبی با زیربنای ۵۶ متر، در حالی که ۱۳ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۵ میلیارد تومان معامله می‌شود. همچنین، با ۵ میلیارد تومان می‌توانید یک واحد آپارتمان ۷۵ متری ۲۸ ساله با دو اتاق خواب در محله وحیدیه خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر جدول زیر را بخوانید؛

محله    متراژ    مشخصات    مبلغ کل (تومان)    قیمت هر متر (تومان)
تهرانپارس شرقی    ۷۰ متر    سال ساخت ۱۳۸۶ – ۲ خوابه    ۴٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۶۴٬۲۸۵٬۰۰۰
تهرانپارس شرقی    ۶۵ متر    سال ساخت ۱۳۸۴ – ۲ خوابه    ۴٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۶۴٬۶۱۵٬۰۰۰
نیرو هوایی    ۷۰ متر    سال ساخت ۱۳۸۰ – ۲ خوابه    ۵٬۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰
نظام‌آباد    ۹۸ متر    سال ساخت ۱۴۰۲ – ۲ خوابه    ۷٬۴۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۷۶٬۰۲۰٬۰۰۰
نارمک    ۷۵ متر    سال ساخت ۱۳۸۴ – ۲ خوابه    ۵٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۷۸٬۶۶۶٬۰۰۰
امامت    ۷۸ متر    سال ساخت ۱۳۸۰ – ۲ خوابه    ۶٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۸۵٬۸۹۷٬۰۰۰
زاهد گیلانی    ۱۳۳ متر    سال ساخت ۱۴۰۰ – ۳ خوابه    ۹٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۶۸٬۴۲۱٬۰۰۰
تهرانپارس غربی    ۱۲۰ متر    سال ساخت ۱۳۷۲ – ۲ خوابه    ۴٬۵۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰
پیروزی    ۹۰ متر    سال ساخت ۱۴۰۲ – ۲ خوابه    ۸٬۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۹۷٬۷۷۷٬۰۰۰
تهران‌نو    ۹۵ متر    سال ساخت ۱۳۸۰ – ۲ خوابه    ۶٬۸۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۷۲٬۱۰۵٬۰۰۰
خاک سفید    ۶۵ متر    سال ساخت ۱۳۸۰ – ۱ خوابه    ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۴۶٬۱۵۳٬۰۰۰
تهرانپارس غربی    ۱۰۳ متر    سال ساخت ۱۳۸۵ – ۲ خوابه    ۱۰٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰،    ۱۰۵٬۸۲۵٬۰۰۰

 

دیزنی‌لند ایرانی‌ـ‌‌اسلامی ساخته نمی‌شود

تا زمانی که سازمان‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی به احداث مجموعه شهر کودک در پارک جنگلی لویزان مجوز ندهند، شهرداری نباید برای ساخت این مجموعه رأسا اقدام کند یا به نهاد‌های دیگر مجوز بدهد.
دیزنی‌لند ایرانی‌ـ‌‌اسلامی ساخته نمی‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعلام موضع درباره احداث یک شهرک مسکونی در حاشیه جنوبی بوستان جنگلی سرخه‌حصار گفت: تا زمانی که سازمان‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی به احداث مجموعه شهر کودک در پارک جنگلی لویزان مجوز ندهند، شهرداری نباید برای ساخت این مجموعه رأسا اقدام کند یا به نهاد‌های دیگر مجوز بدهد.

با وجود این که پیش از این مسئولان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به تاخیر قابل توجه شهرداری تهران در انجام عملیات احیا و غنی‌سازی و اجرای اقدامات بهداشتی – پرورشی در پارک‌های جنگلی حاشیه پایتخت گلایه کرده بودند و اخیرا نقی شعبانیان، معاون امور جنگل این سازمان در گفتگویی کوتاهی ۳۰ ساله مدیریت شهری در نگهداشت درختان این بوستان‌ها را عامل طغیان شدید آفات در اغلب پارک‌های جنگلی تهران دانسته بود، حالا ساخت‌وساز‌های در حال انجام یا در دست برنامه‌ریزی در داخل یا حاشیه بوستان‌های جنگلی پایتخت نیز با مخالفت مدیران سازمان منابع طبیعی به عنوان نهاد مالک عرصه‌های جنگل‌کاری‌شده اطراف تهران مواجه شده است.

در این میان یکی از برنامه‌های شهرداری تهران در این زمینه که البته اجرای آن هنوز شروع نشده، ولی به گفته حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قرار است به «دیزنی لند ایرانی–اسلامی» تبدیل شود، مجموعه «شهر کودک» است که براساس آن، شهرداری و وزارت آموزش و پرورش قصد دارند که با همکاری یکدیگر، یک مرکز آموزشی – تفریحی ویژه کودکان و شهربازی بزرگ را در اراضی پارک جنگلی لویزان احداث کنند. این در حالی است که معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی تاکید کرده است که «با توجه به احتمال وارد شدن آسیب‌های محیط‌زیستی به بوستان لویزان در طرح احداث شهر کودک، مخالفت خود را با اجرای این پروژه به مسئولان شهرداری تهران اعلام کرده‌ایم.»

در همین راستا از مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درباره موضع شورا پیرامون طرح احداث «شهر کودک» سوال کردیم و او گفت: اعلام تایید نهایی شورا درباره پروژه‌هایی نظیر احداث شهر کودک در پارک جنگلی لویزان، منوط به تایید اولیه این پروژه‌ها توسط سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است. البته با توجه به احتمال وارد شدن آسیب‌های زیست‌محیطی بر اثر احداث سازه‌های مربوط به شهربازی در این بوستان، حتما سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز باید مانند سایر پروژه‌های عمرانی برای ساخت مجموعه شهر کودک هم مجوز صادر کند.

وی افزود: تا زمانی که سازمان‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی به احداث مجموعه شهر کودک در پارک جنگلی لویزان مجوز ندهند، با توجه به این که این بوستان از جمله محوطه‌های دارای ارزش اکولوژیکی بالا و اراضی طبیعی حساس حاشیه تهران محسوب می‌شود، شهرداری نباید برای ساخت این مجموعه رأسا اقدام کند یا به نهاد‌های دیگر از جمله وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجوز بدهد؛ اگر هم سازمان‌های متولی حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور مجوز ساخت مجموعه شهر کودک را صادر نکنند، اما احداث این مجموعه آغاز شود، حتما شورای شهر در جایگاه نظارت بر عملکرد شهرداری تهران، به پرونده ورود پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری پایتخت به جای این که بخواهد یک شهربازی بزرگ را در محدوده‌ای احداث کند که همین حالا یکی از تفرجگاه‌های طبیعی تهران محسوب می‌شود و حفظ درختان آن از اهمیت بالایی برای شهر و شهروندان برخوردار است، بهتر است عرصه‌هایی را در داخل یا حاشیه پایتخت برای ایجاد مجموعه شهر کودک در نظر بگیرد که در حال حاضر خالی از فضای سبز است و ایجاد یک مجموعه تفرجگاهی جدید می‌تواند باعث توسعه فضای سبز در آن شود؛ به عبارت دیگر، احداث شهربازی جدید باید به افزایش سرسبزی و ظرفیت‌های تفرجی پایتخت کمک کند، نه این که ظرفیت‌های موجود را در خطر آسیب قرار دهد.

عباسی همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضع شورای شهر تهران پیرامون ساخت یک شهرک مسکونی در حاشیه جنوبی پارک جنگلی سرخه‌حصار توضیح داد: در حریم شهر تهران برخی اراضی وجود دارد که از گذشته به نهاد‌های مختلف کشور واگذار شده‌اند، اما هنوز هیچ مجوزی برای ساخت‌وساز در آن‌ها داده نشده است. این در حالی است که جنگل‌کاری‌های حریم پایتخت به‌نوعی ریه شهر تهران محسوب می‌شوند و نباید آسیبی به آن‌ها وارد شود، همچنین زمین‌های واقع‌شده در حریم، زمین‌های ذخیره شهری و عرصه‌های بازی هستند که می‌توانند در مواقع بحران کاربرد داشته باشند و باید از آن‌ها صیانت شود.

وی در پایان تصریح کرد: مجموعه مسائل موجود در حریم شهر تهران، ما را به این سمت هدایت می‌کند که برای انجام هرگونه ساخت‌وساز در سطح پایتخت بخصوص در حاشیه شهر، حتما طرح جامع شهر تهران و آنچه را که به عنوان ظرفیت جمعیت‌پذیری پایتخت در این طرح مطرح شده است، مد نظر قرار دهیم و از ساخت‌وساز بی‌رویه در محدوده حریم پایتخت پرهیز کنیم؛ یعنی باید حداکثر سختگیری را در صدور مجوز احداث واحد‌های مسکونی و حتی مجموعه‌های تفرجگاهی در محدوده حریم تهران به خرج دهیم و شورای شهر نیز حتما مخالف ساخت‌وساز بی‌مهابا در این محدوده است.

بازگشت
جهت تماس کلیک کنید
شماره ایتا : 09124028724